Cosmetica-feitjes
Cosmetica-feitjes
Make-up, tandpasta, zonnecrème, deodorant, scheerschuim, handcrème… het cosmetica-aanbod is divers en amper uit ons dagelijks leven weg te denken. Gemiddeld gebruiken mensen in Nederland tussen 5 en 15 cosmetische producten per dag. We kiezen voor cosmetische producten voor onze hygiëne, om er beter uit te zien of om ons beter te voelen. Cosmetica helpen zo elke dag om ons leven gemakkelijker te maken en dragen bij aan ons fysiek en emotioneel welzijn.
De cosmeticasector is al jaren in opmars en de ontwikkeling zal, net als in de foodindustrie, nooit stilstaan. In de loop der jaren heeft Q-Point ervaring opgedaan met de verschillende kwaliteits- en duurzaamheidsstandaarden in de cosmetica-, voedingssupplementen- en medische hulpmiddelenindustrie, zoals:
• opzetten en implementatie van een kwaliteitsmanagementsysteem
• uitvoeren van interne audits en begeleiding bij externe audits
• geven van trainingen over hygiëne en andere kwaliteitsaspecten
• advies m.b.t. duurzaamheid, kwaliteit en wetgeving
Wet- en regelgeving voor cosmetica is vastgelegd in de Europese Cosmeticaverordening (1223/2009/EG). Elk cosmeticaproduct is uitvoerig beoordeeld op veiligheid vóórdat het op de markt komt. Het consumentenrisico moet beoordeeld worden en er zijn eisen op het gebied van voorlichting op etiketten en verpakkingen. Benieuwd naar hoe dit allemaal in zijn werk gaan? Bekijk hieronder wat cosmetica-feitjes die we behandelen in onze cosmetica-kwaliteitstrainingen:
Nieuwsgierig wat dit voor uw bedrijf betekent? Neem contact op met een van onze onderstaande collega’s: